Виховні години




Тема: Знання - це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього.
Мета: познайомити учнів з величними думками величних людей. Виховувати почуття національної гордості та приналежності до української нації. Розвивати інтерес до навчання та пізнання самого себе; вчитися керувати своїм життям, своєю долею; сприяти всебічному розвитку особистості.
Хід уроку.
Урок розпочинається піснею „Ми - українці".
Слово дітей:
1. Дай знання нам, школо - мати, - Щонайсильнішу зброю в руки. Вчи нас зло перемагати
І в думі повік тримати Світло правди і науки.
2.  Щоб мудрим буть, багато, треба знати, Читай книжки і мови всі вивчай. Бери знання, які де можна взять, Лиш мови рідної не забувай!
3.  Школа - мов друга домівка, Вчителі в ній - це другі батьки. Школа - це наша мандрівка
У далекі, незнані світи.
Вчитель: Шановні діти! Чи знаєте ви, що слово „школа" датується 1388 роком? У давньогрецькій мові було слово „ехом", від якого походить і наше „школа". Грецьке значення слова „ехом" спочатку було „затримка", пізніше „заняття вільний час", далі „читання", а ще пізніше - „лекція", сучасне - „школа".
Школи з'явилися у VI ст. до н.е. вчилися хлопчики з вільних родин. Усі школи були приватними.
Наша середньовічна школа була багатоступеневою, спочатку елементарна школа, потім - граматична, далі - школа риторів. У Київській русі перші школи з'явилися у кінці І ст.
Поняття „той, хто вчить" може бути передане кількома словами: вчитель, викладач, педагог.
Учитель - людина, яка навчає, викладає який-небудь предмет у школі.
Викладач - це той, що читає лекції, веде уроки в навчальних закладах.
Педагог - людина, що веде викладацьку й виховну роботу.
4.  Людина починається з любові: А любов виростає з дитинства.
В житті зробив свій перший крок, Сьогодні в школу йдеш на урок А що ідеш ти, то робиш кроки, Отак і вийдеш у світ широкий. І раптом думка поміж думок: А що за цей самий крок? На кожному кроці - знання, знання,
Інакше йтимеш ти навмання.
Вчитель: Чи легко вчитися? Навіщо вчитися? Висновок, до якого прийти нелегко, але потрібно. Що вміємо добре робити - те і любимо. Чого не вміємо - те не любимо. Навчити думати - найбільше складне завдання навчання. Навчитися думати - найбільше складне завдання учня.
Ми часто використовуємо вислів „Пізнай самого себе". Саме в шкільному віці людина має можливість пізнати себе шляхом дії. Недарма кажуть: життя прожити - не поле перейти. Вибрати справу - значить вибрати життя.
І наше завдання - не бути рабо почуттів, а бути їхнім справжнім господарем. Для цього у нас є безцінна зброя - розум.
Об'єднати розум і логіку - це значить навчитися тримати себе в руках.
5.  Як навчитися керувати собою?
Треба створити свій характер.
Характер людини, в якій виражається її відношення до навколишнього
середовища
Що ж формує характер?
Три фактори: спадковість, суспільство, самовиховання.
Характер тісно пов'язаний з волею.
Воля - це використання сили при зустрічі з перешкодами.
Вчитель: Треба бути режисером свого життя, намагатися долати перешкоди. Працелюбність і терпіння разом йдуть по життю.
6.  В житті розкритій книзі
Сторінок безліч є,
В яке вписати мусиш
І ти життя своє.
Вписати не чорнилом,
А полум'ям душі.
Вчитель: „Існують „Секрети успішного навчання". їх всього 10. Вони і повинні стати запорукою високих досягнень у навчанні.
I              умова. Упевненість у своїх силах, палке бажання вчитися, незгасаючий інтерес до знань. Немає гіршого в людині, ніж слабкість і невпевненість у собі. Не обминайте труднощів, того, чого боїтеся.
II           умова - розвиток сили волі. Успіх приходить лише до того, хто його прагне, добивається, завойовує, докладаючи максимум зусиль.
III        умова - увага. Не дозволяйте відвертати вашу увагу під час занять ні товаришеві, ні сонячному зайчику, ні телевізору чи магнітофону. Мислення - це активний творчий процес, що вимагає від людини напруження, уміння зосередитися на важливому.
IV        умова - працьовитість, вироблення в себе вміння швидко включатися в роботу. Не залишайте незрозумілих питань без відповіді.
V           умова - суворе дотримання режиму дня, раціональна організація своєї навчальної праці, правильне чергування роботи й відпочинку.
VI        умова - не покладатися лише на механічну пам'ять, не зазубрювати матеріал, а намагатися осмислити його, і визначити головне і другорядне.
VII     умова - самостійність у навчанні. Ніколи не покладатися на підказки і списування.
VIII  умова - пошуки шляхів практичного застосування своїх знань, навчальних умінь. Працюйте не тільки головною, а й руками.


IX   умова - постійна самоосвіта, розширення свого кругозору. День без читання, без розумового напруження - марно прожитий день.
X   умова - постійний духовний розвиток, самовдосконалення в собі кращих людських якостей.
Висловлення дітей щодо крилатих висловів великих людей.
Є одне тільки благо - знання і одне тільки зло - неуцтво (Сократ).
Учням, щоб досягти успіхів, треба наздогнати тих, хто попереду, і не чекати тих, хто позаду (Аристотель).
Вчитись ніколи не пізно.
Вік живи - вік учись
Знання - джерело розуму
Не золото - багатство, а знання.
Основа знань - старанність і труд (нар. мудрість)
Знання - це сила, сила - це знання (Ф. Бекон)
Вчитись важко, бо навчання - це розумова праця, а це одна з найважчих праць для людини. Мріяти легко і правильно, але думати важко (К. Ушинський).
Свої здібності людина може знати, лише спробувавши застосовувати їх (Сенека Молодший).
Коли здобудеш освіту - то побачили більше світу (народна мудрість).
Висновок: Знання - величезна сила. Вони допомагають відкривати і глибше пізнавати закони Всесвіту, проникати в таємниці мікросвіту, пізнавати себе і людей, знайомитися з подіями сивої давнини і зазирати в майбутнє. Без знань людина не навчиться жити в гармонії з природою.
Знання можуть сприяти поліпшенню добробуту людей, полегшенню їхньої праці і зростанню її продуктивності. Я впевнена, що сьогоднішня розмова була корисною для вас, що вона залишили слід у вашій душі.

Бажаю вам здійснення найкращих задумів, завзяття, натхнення, творчих злетів, успіхів у сходженні до сяючих вершин знань.

Немає коментарів:

Дописати коментар